نیازمندیهای قبرس
نیازمندیهای قبرس
ثبت-شرکت-در-قبرس

ثبت شرکت و استارتاپ در قبرس شمالی

معرفی قبرس شمالی برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها

قبرس شمالی یکی از جزایر زیبا و دلنشین در شرقی دریای مدیترانه است که به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها شناخته می‌شود. با اقتصاد پایدار و زیرساخت‌های مدرن، این منطقه فرصت‌های بسیاری برای ثبت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به ارمغان می‌آورد.

مهم ترین علت ثبت شرکت در قبرس شمالی

از دلایلی که افراد برای سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت در قبرس اقدام می نمایند این است که از این طریق به اقامت دائم و سپس تابعیت کشور قبرس دست پیدا کنند . نکته مهم در این زمینه آن است که بدانید امکان اخذ اقامت دائم کشور قبرس از طریق ثبت شرکت در این کشور وجود ندارد اما امکان اخذ اقامت یک ساله کشور قبرس وجود دارد و ثبت شرکت در قبرس تنها می تواند جنبه سرمایه گذاری برای فرد داشته باشد و افرادی که قصد اخذ اقامت قبرس از طریق سرمایه گذاری را دارند می توانند از طریق خرید ملک در قبرس اقدام نمایند .

مزایای ثبت شرکت در قبرس شمالی

1. محیط کسب و کار مستقر و پایدار

قبرس شمالی یک محیط کسب و کار پایدار و مطمئن را ارائه می‌دهد. با پیشرفت‌های فناوری و امکانات حمل و نقل مدرن، این منطقه از نقاط قوتی برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کارها بهره می‌برد.

2. مالیات کم و مزایای مالی

یکی دیگر از مزایای جذاب ثبت شرکت در قبرس شمالی، مالیات کم است. سیاست‌های مالی و مالیاتی منطقه برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها و کسب‌وکارها بسیار مقرون به صرفه است. همچنین، از مزایای مالی دیگر می‌توان به اعفای مالیاتی برخی از شرکت‌ها در مدت زمان مشخص اشاره کرد.

3. دسترسی به بازارهای جهانی

قبرس شمالی به عنوان یک محل تلاقی میان اروپا، آسیا و خاورمیانه، دسترسی آسانی به بازارهای جهانی فراهم می‌آورد. این امکان برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها ایجاد می‌کند تا به صورت بین‌المللی فعالیت کنند و به افزایش رشد و سوددهی بپردازند.

مزایای-ثبت-شرکت-در-قبرس

معایب سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس

  • عدم عضویت کشور قبرس در کشورهای عضو شنگن
  • بالا بودن مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در قبرس
  • وجود تنش های بین قبرس شمالی و جنوبی ممکن است در سرمایه گذاری افراد تاثیر گذار باشد
  • عدم امکان اخذ اقامت کشور قبرس از طریق ثت شرکت در قبرس

یک نکته مهم که لازم است بدانید این است که :

تمام این قوانین نسبی است و سالانه و حتی گاها ممکن است چند ماهی یک بار تغییر کند و ثابت نیست ،بنابراین اگر قصد انجام ثبت شرکت یا سرمایه گذاری مشابه در قبرس شمالی را دارید حتما پیام بگذارید و اطلاعات به روز را دریافت کنید.

اخذ اقامت دائم با ثبت شرکت در قبرس

در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت می توان اقامت موقت دوساله گرفت و تا هر زمان که شرکت فعال باشد و هزینه بیمه و مالیات های مربوطه پرداخت شود می توان اقامت افراد موسس شرکت را تمدید نمود ، همچنین پس از مدتی می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد . طبق قانون هرگونه فعالیت اقتصادی در قبرس شمالی باید در چهارچوب یک شرکت ثبت شده انجام پذیرد و تمامی حساب های بانکی برای جلوگیری از پولشویی و هرگونه تخلف دیگر زیر ذره بین قرار دارند . حتی راه انداختن یک مغازه ساده نیز به یک شرکت ثبت شده نیاز دارد ، اگر چه می توان کارهای چندین مغازه یا بیزینس دیگر را با یک شرکت ثبت شده انجام داد ولی به هرحال باید حداقل یک شرکت ثبت شده در پشت صحنه وجود داشته باشد .

در حالت عادی و برای افراد قبرسی و یا اروپایی محدودیت و یا شرط خاصی برای ثبت شرکت وجود ندارد ولی اگر شخصی در ایران بخواهد از طریق ثبت شرکت اقامت بگیرد و حساب های بانکی هم باز کند حتما باید موارد مربوطه و پیش شرط های لازم را داشته باشد و همچنین هزینه های لازم پرداخت گردد در غیر این صورت به کسی اقامت داده نخواهد شد .

مراحل-ثبت-شرکت-در-قبرس

مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی نسبتاً ساده و کارآمد هستند. به طور خلاصه، این مراحل به شرح زیر است:

1. انتخاب نوع شرکت

قبل از هر چیز، نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید باید انتخاب شود. انواع مختلف شرکت‌ها از جمله شرکت‌های محدود مسئولیت و شرکت‌های سهامی خاص می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند. انتخاب نوع شرکت باید با توجه به نوع فعالیت کسب و کار و نیازهای شما انجام شود.

2. ثبت نام شرکت

بعد از انتخاب نوع شرکت، باید نام شرکت انتخاب و ثبت شود. نام شرکت باید منحصر به فرد و متمایز از دیگر شرکت‌ها باشد تا مشکلات حقوقی و بررسی‌های اضافی از بین برود.

3. تهیه اسناد مورد نیاز

هم سرمایه گذاران محلی و هم کلیه سهامداران خارجی برای تشکیل شرکت خوددر کشور قبرس، نیازمند ارائه یکسری مدارک به اداره ثبت تجاری یا trade register هستند. به منظور انجام مراحل بعدی، باید اسناد مورد نیاز را تهیه کنید. این اسناد شامل مدارک هویتی، مدارک ثبتی و اطلاعات کسب و کار است که برای ثبت شرکت لازم است. این مدارک از قرار ذیل می باشند:

مدارک ثبت شرکت در قبرس

  • کپی پاسپورت کلیه سهامداران شرکت
  • فرم درخواست تکمیلی
  • تاییدیه نام شرکت که باید از اداره ثبت تجاری قبرس اخذ شود.
  • اساس نامه و آیین نامه های شرکت که به ثبت رسمی رسیده اند.
  • مشخصات مدیران و معاونین شرکت
  • گواهی بانکی دال بر تامین سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت
  • اجاره نامه یا سند مالکیت نشانگر آدرس قانونی شرکت

4. پرداخت هزینه‌ها و مالیات‌ها

در این مرحله، هزینه‌ها و مالیات‌های مرتبط با ثبت شرکت باید پرداخت شود. این هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های ثبت نام، هزینه‌های حقوقی و سایر مالیات‌ها باشد.

5. تحویل اسناد و ثبت شرکت

نهایتاً، با تکمیل مراحل فوق و تحویل اسناد مورد نیاز به مقامات مربوطه، شرکت شما ثبت خواهد شد و می‌توانید به فعالیت‌های کسب و کاری خود در قبرس شمالی بپردازید.

انواع ثبت شرکت در قبرس شمالی:

Trading company

این نوع شرکت ها میتوانند خرید و فروش، صادرات و واردات، ارائه خدمات و هر روش دیگه ای برای کسب درآمد اقدام کنند و هیچ محدودیتی برای فعالیت‌ این شرکت ها وجود ندارد.

Service comany

این نوع شرکت ها فقط میتوانند به ارائه خدمات بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند و اگر خرید و فروش توسط این شرکت ها انجام شود، باید در راستای خدماتی باشد که انجام میدهند.

بعد از انجام مراحل اولیه ثبت شرکت، به نام متقاضی در یکی از بانک های قبرس، حساب جاری باز می گردد که پس از آن باید سرمایه اولیه در این حساب واریز شود. در مرحله بعد گواهی موجودی حساب جهت صدور اقامت به اداره مهاجرت تحویل داده می شود.

سرمایه گذاران بعد از دریافت اقامت میتوانند این پول را از حساب خارج کنند و از آن استفاده کنند. اما بهتر است این پول صرف کسب و کار و بیزینس گردد تا بتوان بهترین بهره مندی را از آن داشت.

انواع-ثبت-شرکت-در-قبرس

هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس شمالی :

به طور کلی هزینه های ثبت شرکت ۵۰ هزار پوند هست که ۱۰ هزار پوند به صورت جداگانه، به عنوان تمکن مالی، هزینه های بیمه و حقوق کارمندان بلوکه تعریف می شود.

همچنین برای ثبت شرکت در قبرس، متقاضی باید دارای مقداری سرمایه اولیه برای شروع به کار شرکت داشته باشد. میزان سرمایه اولیه بسته به نوع شرکتی که متقاضی قصد ایجاد آن رو دارد متفاوت است..

مثلاً میزان سرمایه مورد نیاز اولیه برای شرکت هایی که مخصوص کارهای صادرات و واردات و امور تجاری هستند، حداقل 171000 پوند هست اما میزان سرمایه اولیه برای شرکتهای خدماتی حداقل 65000 پوند می باشد.

نحوه آشنایی با فرصت های شغلی در قبرس

شما می توانید در سایت قبرس چی (همان دیوار قبرس سابق) با تمامی فرصت های شغلی قبرس و همچنین سرمایه گذاران و کارجویان آشنایی پیدا کنید و در نهایت می توانید بهترین مسیر را برای شرکت خود در نظر بگیرید. حتی جالب است بدانید که در این سایت که دقیقا مشابه دیوار ایران است، تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را پیدا و خریداری نمایید.

نتیجه‌گیری

در نتیجه، قبرس شمالی با امکانات و مزایای منحصر به فرد خود یک مقصد بسیار جذاب برای ثبت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها محسوب می‌شود. با محیط کسب و کار پویا و دسترسی به بازارهای جهانی، راه‌اندازی کسب و کار در این منطقه می‌تواند به یک موفقیت چشمگیر تبدیل شود. پس از انجام مراحل ثبت شرکت، شما آماده‌ی شروع به کار و بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی در قبرس شمالی خواهید بود. بهره‌گیری از امکانات مالی منطقه و محیط کسب و کار مساعد، باعث افزایش راندمان و موفقیت شما در عرصه کسب و کار خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *