نیازمندیهای قبرس

مهاجرت به قبرس

وبلاگ

25 آبان 1402 420 بازدید
نیازمندیهای قبرس
مهاجرت-به-قبرس

مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد

اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور اروپایی هستید، حتما نام قبرس شمالی به گوش شما خورده است. کشوری با آب‌وهوای بی‌نظیر، جمعیت کم و شرایط اقتصادی مناسب که مقصد نهایی بسیاری از افراد برای مهاجرت است. مهاجرت به قبرس از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر می‌باشد و به همین خاطر شما می‌توانید با هر شرایطی، برای مهاجرت به این کشور پیشرفته و آزاد اقدام کنید. در این مطلب از قبرس چی همراه ما باشید تا با تمام نکات مرتبط با مهاجرت به قبرس آشنا شویم.

مزایای مهاجرت به قبرس به‌عنوان یک کشور مدرن چیست؟

قبرس کشوری است که در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی کشور ترکیه قرار دارد. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی آن تحت حاکمیت کشور ترکیه قرار دارد. قبرس جنوبی نیز توسط کشور یونان اداره می‌شود. به دلیل هزینه‌های پایین زندگی، شرایط اجتماعی و فرهنگی مناسب، آب‌وهوای مدیترانه‌ای و دانشگاه‌های معتبر، قبرس شمالی به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. شما برای ورود به قبرس شمالی، به اخذ ویزا نیازی ندارید و به همین خاطر ایرانیان بسیار زیادی این کشور را برای سفر و مهاجرت انتخاب می‌کنند. اما چرا مهاجرت به قبرس، در میان ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است؟ در ادامه برخی از مزایای مهاجرت به قبرس را بررسی می‌کنیم.

مزایای-مهاجرت-به-قبرس

نزدیکی به ایران

یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کشور قبر‌س، نزدیکی این کشور به ایران است. در واقع بسیاری از مهاجرین علاقه دارند تا به کشورهای نزدیک به ایران سفر کنند. چرا که در این صورت می‌توانند با هزینه کم‌تر و در تعداد دفعات بیشتری به ایران سفر داشته باشند. پرواز مستقیم از ایران به قبرس در حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد و به همین خاطر بسیاری از ایرانیان، مهاجرت به کشور قبرس را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را دارید، حتما می‌دانید که کشور مقصد باید از نظر سطح علمی شرایط خوبی داشته باشد. کشور قبرس با میزبانی از دانشگاه‌های برتر، توانسته است طی سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در میان دانشجویان ایرانی تبدیل شود. درواقع بسیاری از دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی در کشورهای پیشرفته اروپایی مانند آلمان، هلند و انگلستان مورد تایید هستند. به همین خاطر شما می‌توانید به‌صورت مستقیم از قبرس شمالی به این کشورها مهاجرت کاری یا تحصیلی داشته باشید.

هزینه‌های پایین زندگی در قبرس

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم مهاجرت به قبرس شمالی، هزینه پایین زندگی در این کشور است. شما برای امور روزمره و همچنین تهیه مسکن در قبرس، مجبور به پرداخت هزینه زیادی نیستید و می‌توانید با کم‌ترین هزینه در این کشور به‌صورت دانشجویی زندگی کنید. درواقع زندگی در قبرس شمالی برای افرادی مانند دانشجویان که بودجه محدودی دارند، بسیار کم‌هزینه است. در نتیجه گزینه بهتری برای مهاجرت تحصیلی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌شمار می‌آید. همچنین باید اشاره کرد که با مهاجرت کاری به این کشور، همچنیان شما می‌توانید مقدار زیادی از درآمد خود را پس‌انداز کرده و با کم‌ترین هزینه زندگی کنید.

هزینه-زندگی-در-قبرس

فرایند آسان مهاجرت به قبرس

شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلف به کشور قبر‌س شمالی مها‌جرت کنید. از جمله‌ این راه‌ها می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد. در نتیجه شما برای مهاجرت به قبرس شمالی گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید و می‌توانید مطابق با شرایطتان، یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور را انتخاب کنید. از طرف دیگر، شرایط هر یک از این روش‌ها نیز نسبت به شرایط مشابه کشورهای دیگر آسان‌تر است. برای مثال، شما برای سرمایه‌گذاری در قبرس و سپس مهاجرت به این کشور، به سرمایه کم‌تری نسبت به کشورهای اروپایی یا حتی ترکیه نیاز دارید.

آب‌وهوای مناسب و مناظر طبیعی بسیار زیبای قبرس

قطعا شرایط آب‌وهوایی و طبیعی کشور مقصد در زمان مهاجرت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که شما باید در کشور مقصد برای مدتی طولانی زندگی کنید. در نتیجه مناسب بودن آب‌وهوا یک پارامتر بسیار مهم در این زمینه به‌شمار می‌آید. حال باید گفت که کشور قبرس شمالی از این نظر یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان است. آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای با تابستان‌های مرطوب و زمستان‌های معتدل قطعا انتخاب بسیاری از افرادی است که علاقه دارند تا به یک کشور با آب‌وهوای خاص و دلپذیر مهاجرت کنند. همچنین باید اشاره کرد که قبرس شمالی از نظر مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری نیز شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

آب-و-هوای-قبرس

از طریق چه روش‌هایی می‌توان به قبرس مهاجرت کرد؟

به‌طور کلی روش‌های مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری به قبرس، سه روش اصلی و پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور زیبا و پیشرفته هستند. روش‌های دیگری مانند ازدواج با شهروندان قبرسی نیز وجود دارد که عموما رایج نیستند و پیشنهاد نمی‌شوند. اما روش‌های رایج مهاجرت به این کشور چه شرایطی دارند و برای کدام افراد مناسب هستند؟ در ادامه به بررسی انواع روش‌های مهاجرت به قبر‌س می‌پردازیم:

  • مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

اگر به دلایلی مانند مشکلات مالی یا پایین بودن نمرات تحصیلی امکان تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی یا آمریکایی را ندارید، مهاجرت تحصیلی به قبرس می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. دانشگاه‌های قبرس شمالی دارای برنامه‌های تبادل دانشجو با بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای پیشرفت هسند و دانشجویان می‌توانند تا یک سال، در خارج از قبرس تحصیل خود را ادامه دهند. دانشجویان برای تحصیل در قبرس باید حداقل 4000 لیر به صورت سالانه پرداخت کنند. البته دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از 50 درصد تخفیف مخصوص نیز برای پردخت شهریه استفاده کنند. از جمله دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی می‌توان به دانشگاه مدیترانه شرقی، خاور نزدیک، کایرنیا، دانشگاه بین‌المللی قبرس و لفکه اشاره کرد.

  • مهاجرت کاری به قبر‌س

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به قبر‌س، مهاجرت کاری است که مزایای خاص خود را دارد. شما می‌توانید با دریافت جاب آفر به این کشور مهاجرت کاری داشته باشید و یا بدون ویزا به قبر‌س سفر کرده و سپس در این کشور به دنبال کار بگردید. البته باید اشاره کرد که ویزای جست‌وجوی کار کشور قبرس اعتبار محدود یک‌ماهه دارد اما قابل تمدید است.

برای انتخاب شغل مناسب و کاریابی در قبرس می توانید آگهی های بخش استخدام و کایابی را بررسی کنید.

مهاجرت-کاری-به-قبرس

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به قبر‌س، سرمایه‌گذاری در این کشور است که شرایط بسیار مناسبی دارد. شما می‌توانید با حداقل 50 هزار دلار ملکی را تهیه کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید که البته این میزان حداقلی می باشد و به نسبت امکانات و موقعیت ملک قطعا مبلغ یالاتری خواهند داشت.

برای خرید ملک در قبرس و قیمت ملک و آپارتمان می توانید آگهی های مربوطه را مشاهده کنید.

زندگی در کشور قبرس چقدر هزینه دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، هزینه مهاجرت به قبرس و زندگی در این کشور بسیار مناسب است و به همین خاطر بسیاری از ایرانیان این کشور را برای مهاجرت تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اما زندگی در این کشور اروپایی برای شما چقدر هزینه خواهد داشت؟ در جدول زیر هزینه‌های زندگی در قبرس را مرور می‌کنیم.

هزینه-های-زندگی-در-قبرس

هزینه اجاره مسکن 250 تا 600 دلار به‌صورت ماهیانه
هزینه قبوض برای یک نفر حدود 25 لیر
هزینه اینترنت 20 لیر
متوسط هزینه خوراک در ماه برای یک نفر 100 تا 150 لیر
هزینه حمل‌ونقل 40 لیر

برای مهاجرت به قبرس شمالی، می توانید از قبرس چی مشاوره بگیرید

در این مطلب با مهم‌ترین مزایا و بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس آشنا شدیم. این کشور به دلیل هزینه‌های پایین زندگی، آب‌وهوای مدیترانه‌ای، مناظر طبیعی زیبا، شرایط آسان مهاجرت، دانشگاه‌های سطح بالا و غیره گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت کاری، تحصیلی و یا سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید برای مهاجرت به قبرس شمالی، از خدمات مشاوره‌ای مجموعه قبرس چی استفاده کنید. همچنین ما به‌عنوان تنها وب‌سایت دیوار یا وب‌سایت آگهی‌های قبرس نیز شناخته می‌شویم. که شما می توانید در این سایت به صورت رایگان آگهی های خود را درج کنید و کاربران ان ها را مشاهده کنن. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر همین الان با کارشناسان ما با استفاده از راه های ارتباطی که در انتهای صفحه ثبت شده است و یا شبکه های اجتماعی مثل پیج اینستاگرام و تلگرام با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • مها‌جرت به قبر‌س چه مزایایی دارد؟

نزدیکی به ایران، آب‌وهوای مناسب، دانشگاه‌های پیشرفته، هزینه‌هایی پایین زندگی و سایر موارد از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به قبرس هستند.

  • بهترین روش برای مها‌جرت به قبرس چیست؟

شما می‌توانید بسته به شرایط خود، از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری، تحصیل و یا کار به کشور قبرس مهاجرت کنید.

  • آیا هزینه زندگی در قبرس مناسب است؟

قبرس به دلیل هزینه‌های پایین زندگی به‌عنوان یک مقصد محبوب مهاجرتی در میان دانشجویان ایرانی شناخته شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *